Освітня програма 2024-2025 н.р.
29-01-2025, 16:07
Освітня програма
Давидiвської гімназії на 2024/2025 навчальний рік
СХВАЛЕНО
Рішенням педагогічної ради школи Протокол №6 від 21.06.24
Голова педагогічної ради
____________Сергій ОЛЕКСЮК
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор закладу
загальної середньої освіти
____________Сергій ОЛЕКСЮК
І. Загальні положення освітньої програми
Освітня програма передбачає:
- формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності
дитини;
- виховання елементів природодоцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;
- утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини, розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.
Для 1-4 класів – складена за Типовими освітніми програмами для закладів загальної середньої освіти (1-4 класи), розробленою під керівництвом О.Савченко – Нова українська школа, затвердженою Колегією Міністерства освіти і науки України 23.02.2018, додаток 1.
Для 5 -6 класів - складена за Типовою освітньою програмою для 5-7 класів, затвердженою наказом МОН основі типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом МОН № 235 від 19.02.2021р.
Для 8,9 класів – складена за Типовими освітніми програмами закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405, додаток 3.
Ключові компетентності
1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів). Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування.
2. Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання і письмо) у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів. Уміння посередницької діяльності та міжкультурного спілкування.
3. Математична грамотність. Уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей. Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем.
4. Компетентності в природничих науках і технологіях. Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.
5. Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, роботи з базами даних, навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).
6. Уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою навчальну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.
7. Соціальні і громадянські компетентності. Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.
8. Підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Здатність до підприємницького ризику.
9. Загальнокультурна грамотність. Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших.
10. Екологічна грамотність і здорове життя. Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.
Наскрізні лінії
Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; вони враховуватимуться при формуванні шкільного середовища.
Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.
Мета наскрізних ліній – «сфокусувати» увагу й зусилля вчителів-предметників, класних керівників, зрештою, усього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності.
1. Для наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» – це формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.
2. Метою вивчення наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» є формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи. Ця наскрізна лінія освоюється через колективну діяльність – дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо, яка розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.
3. Завданням наскрізної лінії «Здоров'я і безпека» є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.
4. Вивчення наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.
ІІ. Пояснювальна записка
Згідно Закону України “Про загальну середню освіту” в 2024/2025 навчальному році Давидiвський ЗЗСО I-II ст. працюватиме по загальноосвітньому напрямку з вивченням двох іноземних мов у 5-9 класах
Мережа класів та учнів
Клас |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
По школі |
Хлопчиків |
6 |
6 |
10 |
8 |
5 |
9 |
6 |
4 |
9 |
63 |
Дівчаток |
2 |
7 |
8 |
8 |
2 |
6 |
4 |
4 |
5 |
46 |
Кількість учнів |
8 |
13 |
18 |
16 |
7 |
15 |
10 |
8 |
14 |
109 |
Початкова школа
Навчальні плани школи І ступеня складені на основі:
- 1-4 класи за Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти (1-4 класи), розробленою під керівництвом О.Савченко – Нова українська школа, затвердженою Колегією Міністерства освіти і науки України 23.02.2018;
- За рахунок годин варіативної частини навчального плану введено курси за вибором:
1 клас – 1 год.:
1 год. – Підсилення української мови;
2 клас – 1 год.:
1 год. – Підсилення української мови;
3 клас – 1 год.:
1 год. – Підсилення української мови;
4 клас – 1 год.:
1 год. – Підсилення української мови;
Основна школа
Навчальні плани школи ІІ ступеня складені на основі Типових освітніх програм закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405 за п’ятиденним робочим тижнем.
Варіативна складова навчального плану у школі ІІ ступеня використана на:
8 клас
Підсилення предметів
- Математика – 1 год.
- Історія Укр. – 1 год.
- Курс за вибором – українознавство – 1 год
9 клас
Підсилення предмету
- Математика – 2 год.
Структура 2024/2025 навчального року
I. 1.Початок та закінчення навчального року.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про загальну середню освіту» 2024/2025 навчальний рік розпочнеться 2 вересня 2024 року святом – День знань – і закінчиться не пізніше 1 липня 2025 року.
I. 2.Поділ на семестри.
Навчальні заняття для учнів 1-9 класів організовуються за семестровою системою:
І семестр – з 02 вересня по 27 грудня 2024 року,
ІІ семестр – з 20 січня по 6 червня 2025 року.
I. 3.Проведення канікул.
Впродовж навчального року для учнів 1-9 класів проводяться канікули:
- осінні - з 04 листопада по 08 лиспопада 2024 року;
- зимові - з 30 грудня 2024 року по 17 січня 2025 року;
- весняні - з 24 березня по 28 березня 2025 року.
ІІІ. Навчальний план
Додаток 1
складений відповідно до додатку 1
Типової освітньої програми
початкової освіти НУШ-2
(затвердженої Колегією
Міністерства освіти і науки
України 23.02.2018)
Навчальний план
для початкової школи з навчанням українською мовою
освітньої галузі Класи |
Кількість годин на рік |
||||||
1 кл. |
2 кл. |
3 кл. |
4 кл. |
Разом |
|||
Інваріантний складник |
|||||||
Мовно-літературна |
9 |
10 |
10 |
10 |
39 |
||
Українська мова та література |
7+1 |
7+1 |
7+1 |
7+1 |
|
||
Іноземна мова |
2 |
3 |
3 |
3 |
|
||
Математична |
4 |
4 |
5 |
5 |
|
||
Я досліджую світ (природнича, громадянська й історична, cоціальна, здоров’язбережувальна галузі) |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
||
Технологічна |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
||
Інформатична |
|
1 |
1 |
1 |
3 |
||
Мистецька |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
||
Фізкультурна* |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
||
Усього |
22 |
24 |
25 |
25 |
|
||
Варіативний складник |
|||||||
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
||
Загальнорічна кількість навчальних годин |
|
|
|
|
|
||
Гранично допустиме тижневе/ річне навчальне навантаження учня |
20/700 |
22/770 |
23/805 |
23/805 |
/3080 |
||
Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу на групи) |
805 |
875 |
910 |
910 |
3500 |
||
Варіативна частина навчального плану у 1і 2 класі використана на 100 %.
Додоток 2
Робочий навчальний план для 5-6 класів розроблено за Типовою освітньою програмою для 5-6 класів, затвердженою наказом МОН основі типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом МОН № 235 від 19.02.2021р.
Типовий навчальний план для 5-6 класів Давидівської гімназії
з навчанням українською мовою
Освітня галузь |
Інваріантна складова |
5 клас |
6 клас |
Мовно-літературна |
Українська мова |
4 |
4 |
Українська література |
2 |
2 |
|
Зарубіжна література |
2* |
2 |
|
Іноземна мова (англійська) |
3* |
3 |
|
Друга іноземна мова (німецька) |
2* |
2 |
|
Кількість навчальних годин на вивчення освітньої галузі «Мовнолітературна»: рекомендована, мінімальна, максимальна |
11 10 13 5 |
11 10 13 5 |
|
Математична |
Математика |
||
Алгебра |
|
|
|
Геометрія |
|
|
|
Кількість навчальних годин на вивчення освітньої галузі «Математична»: рекомендована, мінімальна, максимальна |
5 4 6 2* |
2 |
|
Природнича |
Інтегрований курс «Пізнаємо природу» |
||
Біологія |
|
|
|
Географія |
|
2 |
|
Фізика |
|
|
|
Хімія |
|
|
|
Кількість навчальних годин на вивчення освітньої галузі «Природнича»: рекомендована, мінімальна, максимальна |
2 1,5 3 |
2 1,5 3 |
|
Соціальна і здоров’язбережувальна |
Інтегрований курс «Здоров’я, безпека та добробут» |
1 |
1 |
|
Етика* / Культура добросусідства* / Інші курси морального спрямування* |
|
|
Кількість навчальних годин на вивчення освітньої галузі «Соціальна і здоров’язбережувальна»: рекомендована, мінімальна, максимальна |
|
|
|
Громадянська та історична |
Вступ до історії України та громадянської освіти |
2 |
|
Історія України. Всесвітня історія |
|
3 |
|
|
Історія України. |
|
|
Всесвітня історія |
- |
|
|
Громадянська освіта |
- |
|
|
Правознавство |
- |
|
|
Кількість навчальних годин на вивчення освітньої галузі «Громадянська та історична»: рекомендована, мінімальна, максимальна |
1 1 2 |
|
|
Інформатична |
Інформатика |
1* |
|
Кількість навчальних годин на вивчення освітньої галузі «Інформатична»: рекомендована, мінімальна, максимальна |
1,5 1 2 2 |
1,5 1 2 2 |
|
Технологічна |
Технології |
||
Кількість навчальних годин на вивчення освітньої галузі «Технологічна»: рекомендована, мінімальна, максимальна |
2 1 3 1 |
2 1 3 1 |
|
Мистецька |
Музичне мистецтво |
||
|
Образотворче мистецтво |
1 |
1 |
|
Мистецтво |
- |
- |
Кількість навчальних годин на вивчення освітньої галузі «Мистецька»: рекомендована, мінімальна, максимальна |
2 1 3 3 |
2 1 3 3 |
|
Фізична культура |
Фізична культура |
||
|
Разом інвар. складова |
28+3* |
31+3* |
Разом (без фізичної культури + фізична культура) |
28 + 3 |
31 + 3 |
|
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять |
|
|
|
|
|
||
Гранично допустиме навчальне навантаження |
28 |
31 |
|
Всього (без фізичної культури + фізична культура; без урахування поділу класів на групи) |
28 + 3 |
31+3 |
|
Разом |
|
31 |
34 |
Робочий навчальний план для 5 класів розроблено за Типовою освітньою програмою для 5-6 класів, затвердженою наказом МОН основі типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом МОН № 235 від 19.02.2021р.
Типовий навчальний план для 7 класу Давидівської гімназії
з навчанням українською мовою
Освітня галузь |
Інваріантна складова |
7 клас |
Мовно-літературна |
Українська мова |
3 |
Українська література |
2 |
|
Зарубіжна література |
2* |
|
Іноземна мова (англійська) |
3* |
|
Друга іноземна мова (німецька) |
2* |
|
Кількість навчальних годин на вивчення освітньої галузі «Мовнолітературна»: рекомендована, мінімальна, максимальна |
11 10 13
|
|
Математична |
Математика |
|
Алгебра |
3 |
|
Геометрія |
2 |
|
Кількість навчальних годин на вивчення освітньої галузі «Математична»: рекомендована, мінімальна, максимальна |
5 4 6 |
|
Природнича |
Інтегрований курс «Пізнаємо природу» |
|
Біологія |
2 |
|
Географія |
2 |
|
Фізика |
2 |
|
Хімія |
1 |
|
Кількість навчальних годин на вивчення освітньої галузі «Природнича»: рекомендована, мінімальна, максимальна |
2 1,5 3 |
|
Соціальна і здоров’язбережувальна |
Інтегрований курс «Здоров’я, безпека та добробут» |
1 |
|
Етика* / Культура добросусідства* / Інші курси морального спрямування* |
|
Кількість навчальних годин на вивчення освітньої галузі «Соціальна і здоров’язбережувальна»: рекомендована, мінімальна, максимальна |
|
|
Громадянська та історична |
Вступ до історії України та громадянської освіти |
- |
Історія України. Всесвітня історія |
|
|
|
Історія України. |
2 |
Всесвітня історія |
1 |
|
Громадянська освіта |
- |
|
Правознавство |
- |
|
Кількість навчальних годин на вивчення освітньої галузі «Громадянська та історична»: рекомендована, мінімальна, максимальна |
1 1 2 |
|
Інформатична |
Інформатика |
1* |
Кількість навчальних годин на вивчення освітньої галузі «Інформатична»: рекомендована, мінімальна, максимальна |
1 1 |
|
Технологічна |
Технології |
|
Кількість навчальних годин на вивчення освітньої галузі «Технологічна»: рекомендована, мінімальна, максимальна |
2 1 3 1 |
|
Мистецька |
Музичне мистецтво |
|
|
Образотворче мистецтво |
1 |
|
Мистецтво |
- |
Кількість навчальних годин на вивчення освітньої галузі «Мистецька»: рекомендована, мінімальна, максимальна |
2 1 3 3 |
|
Фізична культура |
Фізична культура |
|
|
Разом інвар. складова |
32+3* |
Разом (без фізичної культури + фізична культура) |
32 + 3 |
|
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять |
|
|
|
|
|
Гранично допустиме навчальне навантаження |
32 |
|
Всього (без фізичної культури + фізична культура; без урахування поділу класів на групи) |
32 + 3 |
|
Разом |
|
35 |
Додаток 3
складений відповідно до таблиці 10
Типової освітньої програми
(наказ Міністерства освіти і науки
України від 20.04.2018 №405)
Навчальний план закладів загальної середньої освіти
з навчанням українською мовою і вивченням двох іноземних мов
Освітні галузі |
Предмети |
Кількість годин на тиждень у класах |
|
8 |
9 |
||
Мови і літератури |
Українська мова |
2 |
2 |
Українська література |
2 |
2 |
|
Перша іноземна мова |
2 |
2 |
|
Друга іноземна мова |
2 |
2 |
|
Зарубіжна література |
2 |
2 |
|
Суспільство-знавство |
Історія України |
1,5+0,5 |
1,5 |
Всесвітня історія |
1+1 |
1 |
|
Основи правознавства |
- |
1 |
|
Мистецтво* |
Музичне мистецтво |
- |
- |
Образотворче мистецтво |
- |
- |
|
Мистецтво |
1 |
1 |
|
Математика |
Математика |
- |
- |
Алгебра |
2+1 |
2+1 |
|
Геометрія |
2 |
2+1 |
|
Основи споживчих знань |
1 |
1 |
|
Природознавство |
Природознавство |
- |
- |
Біологія |
2 |
2 |
|
Географія |
2 |
1,5 |
|
Фізика |
2 |
3 |
|
Хімія |
2 |
2 |
|
Технології |
Трудове навчання |
1 |
1 |
Інформатика |
2 |
2 |
|
Здоров’я і фізична культура |
Основи здоров’я |
1 |
1 |
Фізична культура** |
3 |
3 |
|
Разом |
29,5+3 |
30,5+3 |
|
Додатковий час на предмети, факультативи, індивідуальні заняття та консультації |
3,5 |
2 |
|
остаток |
|
|
|
Українознавство |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Гранично допустиме навчальне навантаження |
33 |
33 |
|
Всього (без урахування поділу класів на групи) |
33+3 |
33+3 |
* Заклад загальної середньої освіти може обирати інтегрований курс «Мистецтво» або окремі курси: «Музичне мистецтво» та «Образотворче мистецтво».
** Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження учнів, але обов'язково фінансуються.
*** В межах галузі «Суспільствознавство» у 5-му класі вивчається курс «Історія України (Вступ до історії)», у 6-му – інтегрований курс «Всесвітня історія. Історія України».
Варіативна частина навчального плану використана у 5-8 класах на 100 %.
Директор Сергій ОЛЕКСЮК